Dersin Adı | Tıbbın Klinik Temelleri III |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CBM 201 | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Klinik pratikte kullanılacak seçilmiş teknik becerilerin ve klinik iletişim becerilerinin kazandırılması. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Tıbbın Klinik Temelleri 201 dersi; tıp uygulamalarında yer alan seçilmiş teknik becerileri ve klinik iletişim becerilerini içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kadın ve erkekte mesane sondası takılması | 1. Burns, Elisabeth A. , Kenneth Corn, and James Whyte. "Practical Procedures." Chap. 18 In Oxford American Handbook of Clinical Examination and Practical Skills, 573 - 77. 198 Madison Avenue, New York: Oxford University Press, 2011. |
2 | İntravenöz kanülasyon becerisi | 1. İEÜTF Klinik Beceri Rehberi 2. Burns, Elisabeth A. , Kenneth Corn, and James Whyte. "Practical Procedures." Chap. 18 In Oxford American Handbook of Clinical Examination and Practical Skills, 522 - 24. 198 Madison Avenue, New York: Oxford University Press, 2011. |
3 | İlaç uygulama yollarıNazal oksijen, nebul ve inhaler tedavisi | 1. Hotton, Emily , and Zeshan Qureshi. "Medication Administration." Chap. 4 In The Unofficial Guide to Medical Skills, 102 - 22. UK: Cambrian Printers, 2014. 2. Burns, Elisabeth A. , Kenneth Corn, and James Whyte. "Practical Procedures." Chap. 18 In Oxford American Handbook of Clinical Examination and Practical Skills, 544 - 47. 198 Madison Avenue, New York: Oxford University Press, 2011. |
4 | I. Değerlendirme | |
5 | Lomber ponksiyon | 1. Burns, Elisabeth A. , Kenneth Corn, and James Whyte. "Practical Procedures." Chap. 18 In Oxford American Handbook of Clinical Examination and Practical Skills, 573 - 77. 198 Madison Avenue, New York: Oxford University Press, 2011. |
6 | Omurga immobilizasyonu - Collar uygulaması | İEÜTF Klinik Beceri Rehberi . |
7 | Basit bandaj- Basit ekstremite immobilizasyonu teknikleri | İEÜTF Klinik Beceri Rehberi |
8 | II. Değerlendirme | |
9 | Klinik iletişim becerileri | 1. Bickley LS, Szilagyi PG. Bates’ Guide to Clinical Examination and History Taking. 11th ed. 2001 Market Street, Philadelphia: Wolters Kluwer Health | Lippincott Williams & Wilkins; 2013. 1022 p. |
10 | Klinik iletişim becerileri | 1. Bickley LS, Szilagyi PG. Bates’ Guide to Clinical Examination and History Taking. 11th ed. 2001 Market Street, Philadelphia: Wolters Kluwer Health | Lippincott Williams & Wilkins; 2013. 1022 p. |
11 | Klinik iletişim becerileri | 1. Bickley LS, Szilagyi PG. Bates’ Guide to Clinical Examination and History Taking. 11th ed. 2001 Market Street, Philadelphia: Wolters Kluwer Health | Lippincott Williams & Wilkins; 2013. 1022 p. |
12 | Klinik iletişim becerileri | 1. Bickley LS, Szilagyi PG. Bates’ Guide to Clinical Examination and History Taking. 11th ed. 2001 Market Street, Philadelphia: Wolters Kluwer Health | Lippincott Williams & Wilkins; 2013. 1022 p. |
13 | Klinik iletişim becerileri | 1. Bickley LS, Szilagyi PG. Bates’ Guide to Clinical Examination and History Taking. 11th ed. 2001 Market Street, Philadelphia: Wolters Kluwer Health | Lippincott Williams & Wilkins; 2013. 1022 p. |
14 | Medikal Öykü Alma | 12. Burns EA, Korn K, Whyte IV J. Oxford American Handbook of Clinical Examination and Practical Skills. 1st ed. New York: Oxford University Press; 2011.p.30-45. ISBN 978-0-19-538972-2 3. Bickley LS, Szilagyi PG. Bates’ Guide to Physical Examination and History-Taking. 11th ed. Philadelphia:Wolters Kluwer Health | Lippincott Williams & Wilkins; 2013.p.3-13. ISBN 978-1-60913-762-5 3. Gleadle J. History and Clinical Examination at a Glance. 3rd Ed. Malaysia: Wiley-Blackwell; 2012. ISBN-13: 978-0-470-65446-0 |
15 | III. Değerlendirme | |
16 | III. Değerlendirme | . |
17 | III. Değerlendirme | |
18 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 18 x teorik ders saati) | 18 | 1 | 18 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 18 x uygulama/lab ders saati) | 18 | 1 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | ||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 98 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İnsan bedeninin normal yapı ve işlevlerini; moleküler, hücresel, doku, organ ve sistem düzeylerinde açıklar, bunları bireylerin sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik (beslenme, egzersiz, aşılama, ruh sağlığı, vb.) öneri, uygulamalar ve klinik durumlar ile ilişkilendirir | X | ||||
2 | Hastalıkların mekanizmalarını moleküler, hücresel, doku, organ ve sistem düzeylerinde tanımlar; bunları hastalık bulguları, tanı ve tedavi yaklaşımları ile ilişkilendirerek kanıta dayalı kararlar verir. | |||||
3 | Tıbbi karar verme sürecinde etik ilkeler, bilimsel gerçekler, yasal düzenlemeler ile hastanın biyopsikososyal ve kültürel özelliklerini göz önüne alır. Yasalar ve sağlık hizmeti sunumu uygulama standartları çerçevesinde, hastaların özerkliğine, hasta bilgilerinin gizliliğine önem verir ve saygı gösterir. | X | ||||
4 | Tıbbi hataları en aza indirmek için hasta güvenliğini önceler, risk değerlendirmesi yapar, gerekli önlemleri alarak tıbbi uygulamaları gerçekleştirir ve kayıt altına alır. | |||||
5 | Sağlık çalışanları, hastalar ve hasta yakınları ile saygıya dayalı, yapıcı, dil, inanç, ırk ve kültürel özelliklere saygı, empati ve özen temelinde şekillenen, güvene dayalı, açık ve etkin bir iletişim kurar. | X | ||||
6 | Hastaların değerleri, inançları, öncelikleri ve gereksinimlerini gözeterek kanıta-dayalı seçenekler sunar ve tıbbi karar verme sürecine katar. | X | ||||
7 | Gezegenimizin sunduğu kaynakları korur. Bunların birey ve toplum sağlığı üzerine olan etkilerini gözeterek sağlıklı yaşam biçimlerini yaygınlaştırmayı ve sağlığı olumsuz etkileyen faktörleri gidermeyi görevi sayar. | X | ||||
8 | Güncel, geçerli ve güvenilir bilgilere teknolojiyi etkin kullanarak ulaşır; bu bilgileri eleştirel olarak değerlendirerek, problemlerin çözümü, kanıta dayalı tıbbi karar verme süreci, hastalıkların önlenmesi, tanısı ve yönetimi için kullanır. | X | ||||
9 | Sağlık alanında bilimsel bilgi üretmek üzere sorunları tanımlar, hipotez oluşturur, araştırma ve ekip çalışması yapar, sonuçlarını analiz ederek bilgiyi paylaşır. | X | ||||
10 | Kendi performansını değerlendirerek ve geri bildirim alarak, geliştirmesi gereken yönlerini ve geliştirme seçeneklerini belirler; bir plan dâhilinde uygular. | X | ||||
11 | Kişisel sağlığına, güvenliğine ve görünüşüne önem verir, gerekli önlemleri alarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenme ilkeleri çerçevesinde, tıbbi bilgilerini ve kendini sürekli olarak yeniler. | X | ||||
13 | Sağlık alanında edinmiş olduğu profesyonel bilgi, görüş, deneyim ve değerlendirmelerini çeşitli iletişim araçları kullanarak, kurumlar, meslektaşları ve toplumla paylaşır. Sağlık savunuculuğu yaparak, sağlığın korunması ve iyileştirilmesi amacıyla politikaların geliştirilmesine katkı sağlar. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest